ایران بوک

ساخت وبلاگ

درصد لازم برای قبولی در نمونه دولتی

شرکت در آزمون ورودی این مدارس نیازمند تسلط کامل بر دروس و همچنین آمادگی ذهنی داوطلبان است. اما اطلاعات بسیاری از دانش‌آموزان درباره درصد‌های لازم برای قبولی در مدرسه نمونه دولتی ناکافی است. این موضوع باعث می‌شود که دانش‌آموزان نتوانند به درستی برای خود برنامه ریزی داشته باشند. شاید بتوان گفت آزمون قبولی در مدارس نمونه دولتی را می‌توان نمونه کوچکتری از آزمون سراسری کنکور دانست. در این آزمون هم دانش‌آموزان باید خود را برای سؤالات مختلف و متنوع آماده کنند و در رقابت با سایرین برای کسب نمره قبولی در این آزمون تلاش کنند. بنابراین داشتن اطلاعات کافی درباره این آزمون و همچنین دسترسی به بهترین منابع برای قبولی در نمونه دولتی از جمله ضروریات هر داوطلبی به شمار می‌رود. در این مطلب درصد لازم برای قبولی در نمونه دولتی را بررسی می‌کنیم.

درصد و تراز لازم برای قبولی در نمونه دولتی

دانش‌آموزان برای قبولی در مدارس نمونه دولتی باید نمره‌ای بین صفر تا بیست هزار کسب کنند. تراز قبولی برای هر مدرسه به صورت جداگانه به تعداد متقاضیان آن مدرسه، ظرفیت و شرایط تعیین شده برای ثبت نام بستگی داشته و متغیر است. از طرفی تراز قبولی هر سال با سال‌های گذشته متفاوت بوده بنابراین نمی‌توان به طور کاملاً دقیق درباره تراز قبولی در نمونه دولتی صحبت کرد.

حداقل درصد لازم برای قبولی در نمونه دولتی

برای پذیرفته شدن در مدرسه نمونه دولتی، داوطلبان باید حداقل درصد ۷۰ را در درس ریاضی، درصد بیش از ۷۰ را در درس علوم، درصد بیش از ۸۰ را در زبان انگلیسی و بیش از ۸۵ درصد را در مطالعات و بیش از ۷۵ درصد را در درس زبان و ادبیات فارسی کسب کنند. با بررسی این درصد‌ها حتماً متوجه شده‌اید که قبولی در نمونه دولتی نیازمند تلاش زیاد و پشتکار بالاست. اما نگران نباشید، شما می‌توانید با مطالعه و مرور مطالب و تست زنی در این آزمون موفق شوید.

چطور در مدارس نمونه دولتی قبول شویم؟

برای پذیرفته شدن در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی باید تا حد امکان بر مباحث دروس مختلفی که در آزمون مورد سؤال قرار می‌گیرند، مسلط شوید. از سوی دیگر باید حواستان باشد که سر جلسه آزمون هر پاسخ نادرست یک نمره منفی دارد، بنابراین جواب دادن به سؤالات بدون ملاحظه و اطمینان، ممکن است عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. پس یادتان باشد که جواب ندادن به سؤالی که از آن اطمینان کافی ندارید، بهتر از جواب دادن به آن است. رد شدن از سؤال و بی‌پاسخ گذاشتن آنها باعث می‌شود که این تست‌ها به عنوان تست‌های حذفی در نظر گرفته شوند و تأثیری در نتیجه و نمره شما نخواهند داشت.

چطور برای شرکت در آزمون نمونه دولتی آماده شویم؟

در آزمون مدارس نمونه دولتی دو نوع مختلف تست و سؤال وجود دارد: تست‌های تحصیلی و تست‌های تحلیلی. برای تست‌های تحصیلی باید تا حد امکان کتابهای درسی خودتان را بخوانید و برای تست‌های تحلیلی نیز بهتر است از منابع کمک آموزشی که در این زمینه منتشر شده‌اند، کمک بگیرید. در مجموع می‌توان گفت که کتابهای کمک آموزشی و تستی می‌توانند در افزایش مهارت و تسلط شما تأثیر بسزایی بگذارند.

با توجه به درصد لازم برای قبولی در مدرسه نمونه دولتی شما به برنامه‌ای منظم و دقیق نیاز دارید. بدون برنامه ریزی و داشتن منابع مفید و کارآمد نمی‌توانید نتیجه دلخواه‌تان را کسب کنید. از سوی دیگر این منابع می‌توانند شما را با نمونه سؤالات آزمون‌ سال‌های گذشته نیز آشنا کنند. با کمی جستجو می‌توانید بهترین منابع برای قبولی در آزمون نمونه دولتی را پیدا کنید. پس از آن با چیدن برنامه‌ای منظم در مسیر موفقیت در آزمون نمونه دولتی حرکت کنید.

اگر برای قبولی در مدارس نمونه دولتی به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت بانک کتاب سری بزنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : خرید کتابهای کمک درسی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 16:34

شرایط ورود به دانشگاه امام علی

دانشگاه امام علی (ع) یک دانشگاه نظامی است و افرادی که در این دانشگاه پذیرفته شوند به مجموعه ارتش جمهوری اسلامی و به ویژه نیروی زمینی ارتش وارد می‌شوند. این دانشگاه آزمون مخصوص به خود را دارد. این آزمون در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه داوطلبان را می‌پذیرد. رشته‌های این دانشگاه نیز متفاوت بوده و داوطلبان باید قبل از شرکت در آزمون این دانشگاه با رشته‌های آن و همچنین شرایط پذیرش دانشجو آشنا شده باشند. در این مطلب به تمام سؤالات احتمالی داوطلبان و علاقه مندان به پذیرفته شدن در دانشگاه امام علی جواب می‌دهیم و رشته‌های آن را معرفی می‌کنیم.

رشته های دانشگاه امام علی (ع)

همان طور که گفتیم رشته‌هایی که از طریق آن‌ها دانشگاه امام علی (ع) به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند، متفاوت با رشته‌های سایر دانشگاه‌هاست. دلیلش این است که افراد باید با هدف پیوستن به نیروی ارتش در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند. برای دو گروه آزمایشی علوم تجربی و ریاضی رشته‌های مدیریت دفاعی، علوم دفاعی، مهندسی دفاعی، مهندسی نگهداری و تعمیر بالگرد و مهندسی عمران و برای سه گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی نیز رشته‌های عقیدتی سیاسی و خلبانی بالگرد وجود دارد. بعضی از این رشته‌ها شامل گرایش‌های مختلفی هستند که می‌توانید آنها را در دفترچه مربوط به این دانشگاه ببینید.

شرایط داوطلب برای پذیرش در دانشگاه امام علی (ع)

دانشگاه افسری امام علی (ع) داوطلبانی را می‌پذیرد که واجب شرایط قید شده در دفترچه ثبت نام دانشگاه باشند. با این حال در اینجا به تعدادی از شرایط عمومی و شرایط اختصاصی برای پذیرفته شدن در این دانشگاه اشاره می‌کنیم.

برخی از شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه امام علی (ع)

  • داوطلبان باید به دین اسلام معتقد باشند.
  • داوطلبان باید تابعیت ایرانی داشته باشند.
  • داوطلبان باید به ولایت فقیه معتقد بوده و به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب پایبند باشند.
  • داوطلبان باید بدانند که در صورت استعفا از دانشگاه و یا اخراج باید هزینه‌های تمام دوره‌های آموزشی مربوطه را به صورت دو برابر پرداخت کنند.
  • هر داوطلب برای رشته خلبانی باید حداکثر ۲۰ سال سن و برای سایر رشته‌ها حداکثر ۲۲ سال داشته باشد.
  • داوطلبان نباید به هیچ عنوان سابقه کیفری داشته باشند.

برخی از شرایط اختصاصی پذیرش در دانشگاه امام علی (ع)

  • داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه امام علی (ع) باید معدل کل‌شان از ۱۴ کمتر نباشد و معدل کتبی‌شان از ۱۰ کمتر نباشد.
  • داوطلبان باید برای خدمت به این ارگان طبق ضوابط مربوطه تعهد دهند.
  • داوطلبانی که از سایر دانشگاه‌ها انصراف داده‌اند، این امکان را دارند که در آزمون این دانشگاه شرکت کنند.
  • داوطلبانی که معافیت پزشکی دارند و یا اضافه خدمت سنواتی و تعهد خدمت به مراکز دولتی یا بخش خصوصی را دارند نیز نمی‌توانند در آزمون دانشگاه امام علی (ع) شرکت کنند.

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام علی (ع)

برای ثبت نام در آزمون اختصاصی دانشگاه امام علی (ع) باید به سایت ارتش جمهوری اسلامی به آدرس gozinesh.aja.ir مراجعه کرده و فرم مربوط به ثبت نام را با پرداخت هزینه ثبت نام پر کنند. هزینه ثبت نام را می‌توانید به صورت اینترنتی و از طریق تمامی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنید. در مرحله اول داوطلبان باید کارت اعتباری خریداری کرده و بعد از آن اقدام به ثبت نام کنند.

داوطلبان باید دقت کنند که حتماً تمامی شرایط عمومی و اختصاصی که دانشگاه امام علی (ع) برای پذیرش دانشجو ذکر کرده را داشته باشند. مثلاً داشتن قدرت بینایی کامل برای دانشجوی رشته خلبانی شرط است و چنانچه شما دچار ضعف در بینایی هستید، باید در رشته‌ای دیگر (قدرت بینایی برای سایر رشته‌ها ۸ از ۱۰ اعلام شده است) اقدام به ثبت‌نام کنید.

اگر برای قبولی در دانشگاه امام علی به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 16:32

روش اصولی افزایش ساعت مطالعه
یکی از دغدغه‌های داوطلبان کنکور این است که بتواند تا حد امکان ساعت مطالعه‌شان را بیشتر کنند.

 

اما نکته مهم این است که چطور می‌توان ساعت مطالعه را افزایش داد بدون اینکه کیفیت مطالعه تغییری نکند و داوطلبان دچار مشکلات جسمی یا روحی نشوند. چرا که حفظ سلامتی در دوران کنکور، مسأله بسیار مهمی است. حتماً می‌دانید که افراط و زیاده‌روی حتی در مطالعه و درس خواندن هم می‌تواند تبعاتی داشته باشد و به داوطلب آسیب برساند و حتی مانع از شرکت شما در جلسه کنکور شود. پس باید بتوانید روش اصولی افزایش ساعت مطالعه را پیدا کنید تا بتوانید در عین کیفیت، ساعات بیشتری را به مطالعه بپردازید.

آیا ساعت مطالعه کنکور برای همه یکسان است؟

کمی بررسی و همچنین پرس و جو از داوطلبانی که در سالهای گذشته در کنکور شرکت کرده و رتبه خوبی کسب کرده‌اند، نشان می‌دهد که ساعت مطالعه کنکور برای همه داوطلبان یکسان نیست. بعضی از داوطلبان با هشت سال مطالعه هم به موفقیت رسیده‌اند؛ در حالی که عده‌ای دیگر با دوازده یا چهارده ساعت مطالعه توانسته‌اند رتبه مورد نظر خود را به دست بیاورند. بنابراین در اولین قدم شما باید ظرفیت ذهنی و جسمی خود را ارزیابی کنید. از نظر ذهنی و جسمی چقدر ظرفیت دارید؟ چقدر به خواب نیاز دارید و چند ساعت می‌توانید مطالعه‌ای مفید داشته باشید؟ اگر می‌دانید که ظرفیتش را دارید ولی راهش را بلد نیستید، باید تکنیک‌های افزایش ساعت مطالعه را یاد بگیرید.

زمان‌های تلف شده را پیدا کنید

زمان‌های تلف شده، زمان‌هایی هستند که به طور معمول در آن کار مفیدی انجام نمی‌دهید. اما با پیدا کردن راهکارهای مفید می‌توانید از این زمان‌ها هم برای مطالعه استفاده کنید. مثلاً اگر با اتوبوس یا مترو رفت و آمد می‌کنید، می‌توانید مرور بعضی مباحث را در این زمان‌ها انجام دهید. شاید خواندن لغات زبان یا عربی، مرور چند فرمول از فیزیک و ریاضی و یا کلمات دشوار زبان و ادبیات فارسی گزینه خوبی برای این زمان‌ها باشد.

ساعت مطالعه را پله پله افزایش دهید

اگر قصد دارید بعد از چند ماه مطالعه زمانتان را بیشتر کنید، این کار را یک باره انجام ندهید. به خصوص اگر می‌خواهید این زمان را به صبح‌ها اضافه کنید، پله پله و با زمان‌های کوتاه ده یا پانزده دقیقه‌ای شروع کنید و سپس در طول یک ماه این زمان را بیشتر کرده و به حد مطلوب و مورد نظر خود برسانید. در صورتی که بخواهید یک باره و ناگهانی دو ساعت زودتر بیدار شده و مطالعه را شروع کنید، ذهن و جسم‌تان مقابله کرده و شاید به کل بیخیال افزایش ساعت مطالعه شوید.

طبق برنامه ریزی پیش بروید

یکی از راه‌های افزایش ساعت مطالعه این است که برایش برنامه ریزی کنید و سپس به این برنامه پایبند باشید. مطالعه برای کنکور بدون برنامه می‌تواند شما را به بیراهه بکشاند. پس در اولین قدم برنامه ریزی کنید و سپس در دوره‌های مختلف مثل تابستان، دوران مدرسه، دوران بعد از عید و دوره جمع بندی این برنامه را تغییر داده، ساعت مطالعه‌تان را بیشتر کنید. وقتی طبق برنامه پیش بروید، می‌دانید که هر روز چند ساعت مطالعه دارید و این مطالعه چقدر مفید است و یا حتی می‌توانید بسنجید که ظرفیت افزایش ساعت مطالعه را دارید یا نه.

افزایش کیفیت مطالعه با خواب کافی

اگر خواب کافی نداشته باشید ولی ساعت مطالعه تان را افزایش دهید، به احتمال زیاد نتیجه‌ای نمی‌گیرید. چون ذهنتان خسته است و به استراحت نیاز دارد. خواب کافی و مناسب باعث افزایش کیفیت مطالعه می‌شود و حتماً می‌دانید که مطالعه با کیفیت بالا، مهم‌تر از ساعت مطالعه زیاد است.

حواستان به ساعت باشد

در برنامه‌ریزیتان حتماً‌ زمان را درج کنید و مشخص کنید که هر مبحث را باید از چه ساعتی تا چه ساعتی بخوانید. پس از آن ساعتی کنار دستتان بگذارید و مطابق با آن مطالعه کنید. با این شیوه می‌توانید برای هر دقیقه‌تان طبق برنامه و هدف جلو بروید.

برای افزایش ساعات مطالعه، می‌توانید انواع دفترهای برنامه‌ریزی را از سایت بانک کتاب ایران با تخفیف تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 16:27

برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

آیا راه‌حلی برای قبولی در رشته پزشکی وجود دارد؟ با کدام مهارت‌ها و با استفاده از چه برنامه‌ای می‌توان در رشته پرطرفدار پزشکی قبول شد؟

 

قبول شدن در رشته پزشکی آرزوی خیلی از داوطلبان کنکور تجربی است. رشته پزشکی سالیان سال است که جز بهترین رشته‌های کنکور تجربی به شمار می‌رود و با وجود سختی‌های این رشته در طول دوران تحصیل همچنان متضاضیان زیادی دارد. هر ساله اولین نفرات کنکور تجربی این رشته برای برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند و بسیاری از داوطلبان که نتوانسته‌اند رتبه خوبی بگیرند، با حسرت از رشته پزشکی چشم پوشی کرده و رشته های دیگری را انتخاب می‌کنند. پس ناگفته پیداست که طرفداران رشته پزشکی زیاد است؛ با این حال هر ساله تعداد محدودی از داوطلبان قادر به انتخاب این رشته هستند. به نظر شما قبولی در رشته پزشکی نیازمند مهارت و استعداد خاصی است؟ آیا مطالعه زیاد و شبانه روزی می‌تواند به هر داوطلبی کمک کند که رتبه‌ای مناسبی بگیرد تا بتواند رشته پزشکی را انتخاب کند؟ در یک کلام برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

بر روی تمام دروس تمرکز کنید

اگر قرار باشد درسی مثل زیست شناسی را بالای هشتاد درصد بزنید؛ اما درس ریاضی را صفر و فیزیک را ۳ درصد، هرگز نمی‌توانید در رشته پزشکی قبول شوید. برای قبولی در رشته پزشکی باید بر روی تمام دروس متمرکز شوید و درصدتان در دروس مختلف چندان با هم متفاوت نباشد. هیچ درسی را به طور کامل کنار نگذارید و با بررسی بودجه بندی‌ تست‌های کنکور و آشنایی با مباحث تست خیز و تست‌های پرتکرار به مطالعه دروس عمومی و اختصاصی بپردازید.

بدون برنامه ریزی جلو نروید

بدون برنامه‌ریزی نه تنها در پزشکی که در هیچ رشته خوب دیگری قبول نمی‌شوید. چون نمی‌دانید کجای مسیر هستید و چقدر از دروس را خوانده‌اید. حتی ارزیابی دقیقی از وضعیتتان ندارید و نمی‌دانید کدام مباحث نیاز به مطالعه و مرور دوباره دارند.

درصد هر درس را بررسی کنید

کارنامه داوطلبانی که موفق شده‌اند در رشته پزشکی و در دانشگاه‌های موردنظرتان پذیرفته شوند را بررسی کنید. ببنیدی درصدشان برای هر درس چقدر است و این درصدها چه نسبتی با هم دارند. درصد دروسی که ضرایب بالاتری دارند، چقدر است؟ با دقت در کارنامه چندین داوطلب متوجه خواهید شد که حداقل باید چند درصد در هر کدام از دروس عمومی و اختصاصی به دست بیاورید و براساس آن می‌توانید تصویر دقیق‌تری برای خود داشته باشید.

در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید

بهتر است در طول دوران مطالعه در دو آزمون آزمایشی شرکت کنید. بهتر است حداقل یکی از این آزمون‌ها در دوره جمع‌بندی و مربوط به زمانی باشد که نسبتاً تمام دروس را خوانده و مرور کرده‌اید و تا توانسته‌اید تست زده‌اید. در صورتی که مدیریت استرس را یاد گرفته باشید، آزمون آزمایشی برایتان سخت نخواهد بود. نتیجه آزمون آزمایشی باید به شما کمک کند که باقیمانده مسیر را با قدم‌های محکم‌تر طی کنید.

کتاب‌های تست را به درستی انتخاب کنید

سعی کنید تا می‌توانید تعداد کمی کتاب تست بخرید. اما همین تعداد محدود باید از بین بهترین منابع کنکور و تست باشد. با بررسی و مطالعه تحلیل‌ها و توضیحاتی که بر روی کتابهای تست داده شده، مناسب‌ترین کتاب‌ها را برای خود انتخاب کنید. وقتی تعداد زیادی کتاب تست دور و برتان باشد، گیج و کلافه می‌شوید و به این فکر می‌افتید که نخواندن هر کدام به معنی موفق نشدن در کنکور است. از طرفی نمی‌توانید زمان زیادی بر روی هر کتاب تست بگذارید. پس بهتر است همان ابتدای کار بهترین کتابها را پیدا کرده و تهیه کنید.

تا می‌توانید تست بزنید

تست زنی می‌تواند به شکل حیرت انگیزی تسلط شما بر مباحث را افزایش دهد. گاهی وقت‌ها در اثر تست زنی زیاد به درجه‌ای می‌رسید که با یک نگاه می‌توانید جواب را حدس بزنید. البته بهتر است در جلسه کنکور اینقدر هم بی‌دقت و بیخیال نباشید! اما تست زنی چنین قدرتی به شما می‌دهد و می‌تواند شما را به هدفتان یعنی قبول شدن در رشته پزشکی نزدیکتر کند.

می‌توانید منابع مورد نیاز برای قبولی در این رشته را از وب سایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 114 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 16:09

رشته مهمانداری در دانشگاه سراسری

نحوه پذیرش در رشته مهمانداری برای خیلی از افراد جای سؤال دارد. خیلی‌ها حتی نمی‌دانند که رشته مهمانداری یک رشته دانشگاهی است!

 

دلیلش این است که افرادی زیادی مایلند به عنوان مهماندار در شرکت‌های هواپیمایی مشغول به کار شوند. مهمانداری به نظر بسیاری حرفه جذابی است. در وهله اول افراد می‌توانند به شهرهای مختلف و حتی کشورهای دیگر سفر کنند. برای بسیاری دیگر آسمان و حضور در آن برای ساعتی بسیار دلچسب است و از بودن در ارتفاع لذت می‌برند. همه این عوامل باعث شده تا خیلی‌ها درباره رشته مهمانداری در دانشگاه سراسری و نحوه پذیرش آن جستجو کنند. در این مطلب سعی می‌کنیم به جزئیات این رشته بپردازیم و تا جای ممکن سؤالات متداول و احتمالی را پاسخ دهیم.

پذیرش رشته مهمانداری دانشگاه سراسری

برای پذیرش رشته مهمانداری در دانشگاه سراسری باید مثل داوطلبان دیگر در آزمون کنکور سراسری شرکت کنید. در صورتی که رتبه مورد نیاز برای پذیرفته شدن در رشته مهمانداری را به دست آورده باشید، باید در مرحله انتخاب رشته کد این رشته را در فرم انتخاب رشته‌تان بنویسید. لازم به ذکر است که تنها تعدادی از دانشگاه‌ها و با ظرفیت محدود برای رشته مهمانداری پذیرش دارند. اما تمامی داوطلبان از همه زیر گروه‌های آزمایشی می‌توانند این رشته را انتخاب کنند. بنابراین مهم نیست که رشته انسانی هستید یا دیپلم تجربی دارید، اگر به رشته مهمانداری و شغل مهماندار علاقه دارید، امکان پذیرفته شدنتان در این رشته وجود دارد.

رشته مهمانداری در دانشگاه چگونه است؟

دانشجوی رشته مهمانداری باید تعدادی واحد عملی را نیز بگذراند. همچنین باید تاییدیه سلامتی را از یکی از پزشکان معتمد سازمان هواپیمایی کشور بگیرد تا نشان دهد که از نظر جسمی آمادگی لازم برای مهمانداری را دارد. دانشجویان رشته مهمانداری همچنین ملزم به سپردن تعهد خدمت به سازمان مربوطه هستند که باید به این تعهد خود پایبند باشند.

مهماندار چه وظایفی بر عهده دارد؟

اگر هنوز درباره رشته مهمانداری دچار تردید هستید و یا نمی‌دانید قرار است در آینده چه کارهایی انجام دهید، خوب است با شرح وظایف مهماندار آشنا شوید. مهماندار ملزم است که در پروازهایی که با توجه به زمانبندی‌های دقیق مشخص شده، حضور یابد. مهماندار باید به مسافران خوشامد گفته و آنها را راهنمایی کند تا صندلی‌های خود را پیدا کنند. علاوه بر این مهماندار باید مسافران را نسبت به تمامی اقدامات ایمنی و امکاناتی که در این زمینه در اختیارشان گذاشته شده، راهنمایی کرده و اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دهد. مهماندار همچنین اطلاعاتی که لازم است را از خلبان دریافت کرده و به اطلاع مسافران می‌رساند. به عنوان مثال در صورتی که پرواز با تاخیر همراه است یا مورد خاصی در طول پرواز پیش آمده، آن را به اطلاع مسافران برساند. در پایان نیز مهماندار باید بررسی کند که تمام مسافران از هواپیما خارج شده و گزارش پرواز را در صورت پیش آمدن هر رخداد غیرمعمولی آماده و ارائه دهد.

مشکلات شغل مهمانداری

مهمانداری شغلی است که ساعت کاری دقیق و مشخصی ندارد. شاید مجبور شوید نیمه شب خودتان را برای پرواز آماده کنید. علاوه بر این ممکن است مدت طولانی از خانه دور باشید. با داشتن این شغل زندگی‌تان از نظم معمول زندگی افراد دیگر برخوردار نخواهد بود و لازم است که قبل از انتخاب رشته مهمانداری و همچنین اشتغال در این شغل با شرایط ویژه آن آشنا باشید. در پایان می‌توان گفت که مهمانداری هم مثل بسیاری از مشاغل با سختی‌هایی همراه است؛ اما برای عده‌ای هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز است. به همین دلیل افراد زیادی حاضرند با همه دردسرهایش رشته مهمانداری را در دانشگاه سراسری انتخاب کرده تا بتوانند در آینده به این شغل بپردازند. مهم این است که بتوانید قبل از انتخاب هر رشته‌ای درباره آن اطلاعاتی دقیق و درست به دست بیاورید تا در آینده از انتخابتان پشیمان نشوید.

شما می‌توانید منابع مورد نیاز خود را از وب سایت ایران بوک تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 216 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 16:07

رتبه کنکور برای دانشگاه علوم انتظامی

دانشگاه علوم انتظامی امین که در راستای تعلیم و آموزش افسران تأسیس شده و هر ساله تعدادی از داوطلبان را به عنوان دانشجوی افسری جذب می‌کند، شرایط ویژه‌ای برای ثبت نام و پذیرش داوطلبان دارد.

 

بسیاری از داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی تصمیم می‌گیرند تا در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. بنابراین دانستن اطلاعات لازم درباره این دانشگاه و همچنین شیوه ثبت نام در آن برای داوطلبان و علاقه مندان لازم و ضروری است. در این مطلب به رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه علوم انتظامی و نحوه پذیرش در آن می‌پردازیم.

دانشگاه علوم انتظامی امین شش دانشکده تخصصی و همچنین یک مجتمع آموزش عالی ویژه آموزش پلیس‌های زن و پنج مرکز آموزشی دارد. این دانشگاه در ۳۱ گروه آموزشی و ۲۳ رشته تحصیلی در گرایش‌های مختلف در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری به آموزش و تربیت دانشجویان می‌پردازد.

شرایط ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی

  • داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی باید از نظر قد کمتر از ۱۷۰ سانتیمتر نباشند.
  • داوطلبان باید ۱۸ سال داشته و چنانچه خدمت وظیفه عمومی خود را انجام داده‌اند حداقل ۲۰ سال داشته باشند.
  • حداقل معدل دیپلم داوطلبان باید نمره ۱۴ باشد.
  • پذیرش داوطلبان براساس سهیمه و ظرفیت‌های دانشگاه علوم انتظامی بوده و در صورت تقاضای بیشتر، این دانشگاه از میان داوطلبانی که بیشتری معدل و مناسب‌ترین شرایط را دارند، اقدام به پذیرش می‌کند.

ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی

داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی امین باید به سایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به نشانی police.ir مراجعه کنند. در سال‌های گذشته این دانشگاه به صورت مجزا و مستقل اقدام به پذیرش دانشجو کرده است. بنابراین داوطلبان می‌توانند در صورتی که این دانشگاه فراخوانی برای جذب دانشجو داده باشد، با ثبت نام در سایت و بدون توجه به کنکور سراسری برای پذیرش در این دانشگاه ثبت نام کنند. در صورتی که داوطلبان بخواهند از طریق کنکور سراری در این دانشگاه پذیرفته شوند باید در فرم ثبت نام کنکور سراسری گزینه مربوط به پذیرش در دانشگاه علوم انتظامی را انتخاب کنند. پس از آن در صورت مجاز شدن برای انتخاب رشته، می‌توانند کد رشته‌های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

رشته‌های دانشگاه علوم انتظامی

همان طور که پیش‌تر ذکر کردیم، دانشگاه علوم انتظامی امین شامل ۴ دانشکده است. دانشکده فرماندهی و ستاد در رشته‌های فرماندهی و مدیریت انتظامی، مدیریت عملیات انتظامی و مدیریت پشتیبانی انتظامی و در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. دانشکده علوم و فنون اطلاعات و آگاهی نیز در چندین رشته مثل کف علمی جرائم، حفاظت، علوم اجتماعی و ...، دانشکده علوم و فنون راهنمایی و رانندگی در چندین رشته همچون عملیات راهور، مهندسی ترافیک، خدمات فنی راهور و ...، دانشکده علوم و فنون مرزی و دانشکده علوم و فنون اداری و پشتیبانی نیز هر کدام در چند رشته دانشجو می‌پذیرند. مجتمع آموزش عالی زنان پلیس نیز ویژه خانم‌هاست که دانشجویان را در چند رشته مختلف می‌پذیرد. این رشته‌ها در گرایش‌های راهنمایی و رانندگی، آگاهی و انتظامی بوده و داوطلبان زن می‌توانند در صورت تمایل در یکی از رشته‌های این مجتمع آموزشی به ادامه تحصیل بپردازند.

مزیت‌های پذیرش در دانشگاه علوم انتظامی

یکی از مزیت‌های پذیرش در دانشگاه علوم انتظامی امین این است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی استخدام شده و مشغول به کار می‌شوند. این دانشگاه، دانشجویان را از ابتدای ورود استخدام می‌کند. علاوه بر این انواع کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان این دانشگاه تعلق می‌گیرد. بیمه خدمات درمانی و کمک هزینه‌های دیگر نیز از جمله مزیت‌های این دانشگاه است. در صورتی که درباره این دانشگاه، نحوه ثبت نام و پذیرش و رشته‌ها و گرایش‌های هر کدام سؤالی دارید، می‌توانید به سایت دانشگاه علوم انتظامی مراجعه کنید.

شما می‌توانید منابع مورد نیاز خود را از وبسایت بانک کتاب ایران تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 169 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 16:03

روش های تست زنی در آزمون نمونه دولتی نهم

آزمون نمونه دولتی برای ورود به پایه دهم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان پایه نهم باید با تسلط بر کتابهای درسی خود و همچنین افزایش مهارت‌های هوش تحلیلی بتوانند به سؤالات این آزمون پاسخ دهند.

 

با توجه به رقابت بالایی که بین دانش‌آموزان برای ورود به این مدارس وجود دارد و از طرفی ظرفیت محدود مدارس نمونه دولتی، داوطلبان باید نمره قابل قبولی کسب کنند و درصدهای بالای در هر کدام از دروس به دست بیاورند. داوطلبان باید در وهله اول، تمام کتاب‌های درسی خود را با دقت مطالعه کنند و پس از آن با استفاده از کتاب‌های تست و منابع مهم در این زمینه، به تست زنی بپردازند. در نهایت دانش‌آموزان باید با آمادگی کامل در جلسه آزمون نمونه دولتی حضور پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم به روش‌های تست زنی در آزمون نمونه دولتی بپردازیم و راه‌هایی برای افزایش سرعت تست زنی داوطلبان ارائه دهیم.

کتاب های درسی را با دقت بخوانید

اولین قدم برای اینکه بتوانید خوب تست بزنید، این است که تمام کتابهای درسی را مطالعه کرده و از نظر ذهنی آمادگی تست زنی داشته باشید. برای خواندن کتاب‌های درسی به ضرایب دروس مختلف در آزمون نمونه دولتی توجه کنید. این ضرایب باید تاثیر مستقیمی در زمان مطالعه آن درس داشته باشد. مثلاً درس ریاضی که ضریب ۳ دارد باید حجم و زمان بیشتری را در برنامه روزانه‌تان به خود اختصاص دهد. پس از آن درس علوم و فارسی و پیام‌های آسمانی با ضریب ۲ اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. برنامه درسی‌تان باید براساس این ضرایب چیده شود و در کنار مطالعه دروس زمانی را به مرور و تست زنی هم اختصاص دهید.

بهترین منابع آزمون نمونه دولتی را پیدا کنید

در مرحله بعد بهترین منابع آزمون نمونه دولتی را پیدا کرده و علاوه بر مرور مباحث و کتابهای درسی، این منابع را نیز مطالعه کنید. برای خواندن درسنامه‌ها و تست زدن برنامه ریزی کنید و به هر کدام زمان مشخصی اختصاص دهید. وقتی بهترین منابع آزمون نمونه دولتی را در اختیار داشته باشید، می‌توانید نکته‌های مهمی که در تست‌های آزمون وجود دارند را استخراج کرده و پس از آن با سرعت بیشتری تست‌ها را بزنید.

در تست زنی گزینه‌های نادرست را حذف کنید

ممکن است در حین تست زنی نتوانید گزینه درست را تشخیص بدهید و یا درباره درستی‌اش شک داشته باشید. در این شرایط به سراغ بقیه گزینه‌ها بروید و درستی و نادرستی آنها را بررسی کنید. احتمالاً هر گزینه حاوی نکته‌ مشخصی است که نادرستی یا درستی‌اش را اثبات می‌کند. پس این روش را برای پیدا کردن گزینه درست امتحان کنید. این شیوه مخصوصاً برای تست‌ دروس مفهومی می‌تواند کاردبر داشته باشد و شما را به گزینه صحیح هدایت کند. چون می‌توانید با بررسی مفهوم هر تست متوجه نادرستی آن شوید و گزینه نادرست را حذف کنید. پس از آن به سراغ گزینه دیگری بروید و آن را هم بررسی کنید.

به زمان تست زنی حساس شوید

به تدریج با زدن تست‌های بیشتر، برای خود زمان بگیرید. به زمانی که برای هر درس سر جلسه آزمون دارید، توجه کنید و براساس آن سرعت تست‌زنی خود را تنظیم کنید. ممکن است در ابتدا تنظیم کردن زمان پاسخ دادن به هر تست براساس زمانی که در جلسه دارید، دشوار باشد. اما نگران نباشید، این اتفاق به تدریج و با تمرین به دست می‌آید. ساعتی کنار دست خودتان بگذارید و به سراغ تست ها بروید. ارزیابی کنید که هر تست از یک درس مشخص را در چند ثانیه جواب می‌دهید. مثلاً یک سؤال ریاضی به طور میانگین چقدر از شما وقت می‌گیرد، درس فارسی چطور؟ بعد از آن می‌توانید بفهمید که سر جلسه آزمون چطور به سوال‌ها جوبا می‌دهید و یا چقدر زمان برای خودتان ذخیره می‌کنید.

منابع آزمون نمونه دولتی را می‌توانید از سایت بانک کتاب ایران تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 264 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 16:00

شرایط ثبت نام مدارس سمپاد

سمپاد مخفف شده کلمه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. در بین عموم مردم مدارس استعدادهای درخشان نیز نام متداولی است .

 

خیلی‌ها آزمون ورودی این مدارس را به نام آزمون تیزهوشان می‌شناسند. مدارس مخصوص سمپاد برای پایه‌های مختلف دانش‌آموزان برتر را از طریق آزمون شناسایی و می‌پذیرد. بسیاری از دانش‌آموزان مایلند در آزمون تیزهوشان و ورودی مدارس شرکت کنند تا بتوانند در مدارس سمپاد به تحصیل بپردازند. به همین دلیل رقابت برای ورود به این مدارس بالاست. داوطلبان و دانش‌آموزانی که تمایل دارند در مدارس سمپاد تحصیل کنند اما شرایط ثبت نام این مدارس را نمی‌دانند، بهتر است این مطلب را دنبال کنند.

نحوه ثبت نام مدارس سمپاد

دانش‌آموزان برای ثبت نام مدارس سمپاد باید در آزمون این مدارس شرکت کنند. به همین منظور باید به آدرس سایت سمپاد sampad.medu.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را انجام دهید. معمولاً برای ثبت نام زمان مشخصی اعلام می‌شود که طبق آن فراخوان می‌توانید در موعد مشخص شده، مراحل ثبت نام را طی کنید. دانش‌آموزانی که ثبت نام خود را از طریق سایت انجام داده باشند، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون را خواهند داشت. داوطلبان با دریافت کارت در جلسه حاضر شده و در آزمون شرکت می‌کنند.

مدارس سمپاد چه ویژگی‌هایی دارند؟

مدارس سمپاد با مدارس نمونه دولتی و همچنین مدارس غیرانتفاعی فرق دارند. تفاوت آنها در این است که در مدارس سمپاد سطح دروس بالاتر بوده و معلمان با این فرض که همه دانش‌آموزان وضعیت قوی دارند، تلاش می‌کنند تا با فضای آموزشی و آزمون‌های مختلف آنها را برای کنکور و آزمون‌های دیگر آماده کرده و رقابت بیشتری بین دانش‌آموزان ایجاد کنند. دانش‌آموزان سمپاد هم به طور معمول، از سایر دانش‌آموزان در مدارس دیگر فعال‌تر هستند و کسب علم و رقابت در مسیر دانش برایشان موضوع مهمی است. بسیاری از دانش‌آموزان سمپاد در کنکور هم رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند چون پایه آنها قوی است و از ابتدا در شرایط مناسبی رشد کرده‌اند و درس خواندن برایشان محدود به سال‌ پیش از کنکور نبوده است. به همین دلیل می‌توانند رتبه‌های بهتری بگیرند. این ویژگی باعث شده که بسیاری از دانش‌آموزان و والدین آنها برای ورود به مدارس سمپاد تلاش کنند.

شرایط پذیرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد

علاوه بر اینکه دانش‌آموزان باید در آزمون سمپاد شرکت کرده و نمره قابل قبولی بیاورند، باید واجد شرایط دیگری نیز باشند. دارا بودن تابعیت ایرانی و معدل بالای ۱۹ در پایه قبل از مهم‌ترین شرایطی است که دانش‌آموز برای ورود به مدارس سمپاد باید دارا باشد. داوطلبان باید بتوانند در بخش استعداد تحصیلی به طور میانگین درصدی بالای ۵۰ و در بخش استعداد تحلیلی هم درصدی بالای ۵۰ درصد بیاورند. مجموعه این شرایط نشان می‌دهد که برای ورود به مدارس سمپاد باید از هفت خان بگذرند تا بتوانند به این مدارس راه یابند. پس اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید که برای این آزمون ثبت نام کنید و هدفتان ورود به مدارس سمپاد است، بهتر است که از همین حالا برای قبولی در این آزمون برنامه ریزی کنید، از مشاوران و متخصصان در این حوزه کمک بگیرید و در نهایت با تلاش زیاد و پشتکار به هدفتان دست پیدا کنید.

بهترین منابع برای قبولی در رشته داروسازی را از بانک کتاب ایران با تخفیف بخرید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 17:34

مساحت دایره کلاس ششم

درس ریاضی پایه ششم، شامل مباحث متنوعی است. دانش‌آموزان اغلب مباحث را سر کلاس درس می‌فهمند؛ اما گاهی پیش می‌آید که به دلیل پیچیدگی یک مبحث نمی‌توانند آن را به طور کامل درک کنند.

 

در چنین شرایطی می‌توان از کتاب‌های کار استفاده کرد و یا به سراغ کتاب درسی رفت و مباحث را دوباره مطالعه کرد. یکی از مباحث ریاضی پایه ششم محاسبه مساحت دایره است. این سؤال برای دانش‌آموزان زیادی پیش آمده و به یکی از مشکلات اصلی آنان تبدیل شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مبحث را در همین جا برای دانش‌آموزان توضیح دهیم تا دیگر مجبور نباشند به این کتاب و آن کتاب سر بزنند.

تعریف دایره

دایره یکی از اشکال هندسی مهمی است که سر و کله‌اش در مباحث ریاضی زیاد پیدا می‌شود. دایره از نظر شکل هندسی بسیار ساده است و شامل نقاطی است که فاصله‌شان از مرکز دایره یکسان و ثابت است. اما می‌توانیم این تعریف را با جزئیات و اشاره به ساختار دایره هم توضیح بدهیم.

مرکز دایره

مرکز دایره مهم‌ترین بخش در ساختار دایره است. این نقطه در مرکز دایره قرار دارد و در کتاب‌های درسی آن را با حرف O نشان می‌دهند.

شعاع دایره

فاصله هر نقطه از دایره تا مرکز آن مقدار ثابتی است. اگر خطی در بین این دو نقطه رسم کنیم، آن خط شعاع دایره خواهد بود. شعاع دایره را در کتاب‌های درسی با حرف کوچک r نشان می‌دهند.

وتر دایره

وتر دایره پاره خطی است که می‌تواند دو نقطه از روی دایره را به هم دیگر وصل کند.

قطر دایره

بزرگترین وتر هر دایره، قطر آن است. مهم‌ترین ویژگی قطر دایره این است که از مرکز دایره می‌گذرد.

محاسبه محیط دایره

محیط دایره را با حرف c نشان می‌دهند. محیط دایره را می‌توان به دو روش محاسبه کرد. در روش اول از شعاع و در روش دوم از قطر دایره استفاده می‌کنیم.

در روش اول محیط دایره برابر است با شعاع ضربدر عدد پی ضربدر ۲

در روش دوم محیط دایره برابر است با عدد پی ضربدر قطر دایره

محاسبه مساحت دایره

مساحت دایره هم به سه روش محاسبه می‌شود.

راه اول با استفاده از شعاع دایره است:

اگر تنها شعاع دایره را می‌دانید می‌توانید با فرمول (شعاع ضربدر شعاع ضربدر عدد پی) مساحت دایره را حساب کنید.

راه دوم با استفاده از قطر دایره است:

اگر قطر دایره را در اختیار داشته باشید، می‌توانید با فرمول (قطر دایره ضربدر قطر دایره ضربدر عدد پی تقسیم بر چهار)

راه سوم با استفاده از محیط دایره است:

در روش سوم برای محاسبه مساحت دایره می‌توانید از فرمول (محیط دایره ضربدر محیط دایره تقسیم بر عدد پی ضربدر ۴)

بهترین کتاب‌های کمک درسی ریاضی ششم

برای اینکه بتوانید به تمام مباحث ریاضی پایه ششم مسلط شوید، بهتر است از انواع کتاب‌ کمک درسی و کتاب‌های کار استفاده کنید. در ادامه چند کتاب کار مفید برای ریاضی ششم معرفی می‌کنیم.

کارپوچینو ریاضی ششم گاج

کتاب کارپوچینو ریاضی ششم انتشارات گاج برای دانش‌آموزانی مناسب است که می‌خواهند همزمان با ساعت ریاضی مدرسه، به حل تمرین‌های بیشتر بپردازند. این کتاب تمرین‌هایی دارد که دانش‌آموزان با نظارت معلم می‌توانند آنها را حل کرده و مشکلاتشان را در درس ریاضی برطرف کنند.

کتاب کار ریاضی ششم خیلی سبز

کتاب کار ریاضی ششم انتشارات خیلی سبز نیز حاوی تعداد زیادی نمونه سؤال است. علاوه بر این آزمون‌هایی مخصوص نیمسال اول و نیمسال دوم نیز در کتاب گنجانده شده تا دانش‌آموزان بتوانند خود را برای شب‌های امتحان آماده کنند و با تسط کامل سر جلسه حاضر شوند.

کتاب سیر تا پیاز ریاضی ششم گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی ششم انتشارات گاج شامل سه بخش آموزش، امتحان و تست است. در هر بخش از کتاب دانش‌آموزان می‌توانند محتوای آموزشی مورد نیاز خود را دریافت کنند. در بخش آموزش درسنامه‌های کاملی وجود دارد و در بخش امتحان انواع نمونه سؤالات امتحانی در قالب‌های مختلف طرح شده است. در بخش تست هم سؤالات چهار گزینه‌ای با درجه سختی متفاوت گنجانده شده تا دانش‌آموزان بتوانند خود را برای انواع آزمون‌ها نیز آماده کنند.

با سفارش کتاب از بانک کتاب پایه ششم دبستان را با نتایج درخشان به پایان برسانید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : خرید کتابهای کمک درسی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 114 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 17:32

تکنیک های تست زنی کنکور
حتماً می‌دانید که موفقیت در کنکور تا حد زیادی به سرعت و مهارت شما در تست زنی وابسته است. بسیاری از دانش‌آموزان با وجود تسلط کافی بر مباحث دروس عمومی و اختصاصی کنکور باز هم رتبه خوبی کسب نمی‌کنند.

 

دلیلش این است که داوطلبان برای انتخاب گزینه صحیح و همچنین تجزیه و تحلیل تست وقت زیادی را تلف می‌کنند و در نهایت با کمبود زمان مواجه می‌شوند. اما برای افزایش سرعت تست زنی و همچنین انتخاب گزینه صحیح در کمترین زمان ممکن تکنیک‌هایی وجود دارد.

زمان پاسخگویی به هر سؤال را مدیریت کنید

کنکور دو دفترچه دارد که شامل دفترچه سؤالات عمومی و دفترچه سؤالات اختصاصی است. تعداد سؤالات و زمانی که برای پاسخگویی به هر درس اختصاص یافته هم مشخص است. بنابراین می‌توانید پیش از جلسه کنکور مدیریت زمان را یاد بگیرید و بسنجید که پاسخ دادن به هر سؤال چقدر زمان می‌برد. مثلاً به طور میانگین ۲۵ تست ریاضی را در چه مدت زمانی می‌زنید؟ آیا این زمان بیشتر از زمان اختصاص یافته به این درس است؟ در صورتی که این زمان بیشتر باشد باید مدیریت زمان را یاد بگیرید و زمانتان را با زمان مشخص شده منطبق کنید. در این حالت سر جلسه کنکور هم با همان مدت زمان به تست‌ها پاسخ می‌دهید.

برای اینکه مدیریت زمان را یاد بگیرید، باید در طول مدتی که برای کنکور درس می‌خوانید برای این موضوع تمرین کنید. قرار نیست این مهارت را یک شبه یاد بگیرید. بعضی از داوطلبان برای کسب این مهارت در طول یک سال تمرین و تلاش می‌کنند و بدون اینکه به خودشان فشار بیاورند، مدیریت زمانرا به عنوان تکنیک تست زنی یاد می‌گیرند.

پریدن از روی سؤالات سخت

سؤالات سخت و دشوار مثل سرعت‌گیر عمل می‌کنند. هدف آنها این است که فکرتان را درگیر کنند تا زمان لازم برای پاسخ به تست را از دست بدهید. پس شما هم مقابله به مثل کنید و با پرش از روی این سؤالات وقت‌تان را ذخیره کنید. این راه می‌تواند یک تکنیک تست زنی ساده باشد.

فقط یادتان نرود که سؤالات سخت را علامت‌گذاری کنید. بعد از اینکه تمام سؤالات آن درس را پاسخ دادید به سراغ سؤالات سخت بروید و درباره پاسخ‌شان فکر کنید. با این تکنیک خیالتان راحت است که سؤالات ساده‌ و متوسط را جواب داده و امتیاز آنها را از دست نداده‌اید.

پاسخ‌ها را کامل و دقیق بخوانید

این شیوه که به محض دیدن اولین کلمه در یک گزینه، آن را به عنوان گزینه صحیح انتخاب کنید، ممکن است مشکلات ساز شود. دلیلش این است که گاهی گزینه‌ها طولانی هستند و نکته اصلی تست وقتی روشن می‌شود که گزینه را کامل و دقیق بخوانید. پس کمی تأمل کنید و گزینه‌ها را یکی یکی بخوانید. مطمئن باشید که این کار وقت زیادی نمی‌گیرد و باعث نمی‌شود که از تست‌های دیگر جا بمانید.

نکته تست را پیدا کنید

بعضی از تست‌ها مفهومی هستند و باید مفهوم آن را از دل سؤال دربیاورید. توجه به این نکته به خصوص برای درس‌هایی مثل ادبیات فارسی و یا دین و زندگی بسیار مهم است. اگر سؤال را با دقت مطالعه کنید، به نکته پنهان آن پی می‌برید. با دانستن این نکته متوجه منظور تست خواهید شد و خیلی زود گزینه صحیح را پیدا می‌کنید. یادتان باشد که خواندن دقیق سؤال بر هر داوطلبی واجب است و این نکته برای تمام دروس اختصاصی و عمومی لازم و ضروری است.

تست زنی مبحث بندی شده

بعضی از داوطلبان برای مطالعه بعضی دروس فقط بر روی چند مبحث خاص تمرکز داشته‌اند. مثلاً فقط مبحث معادله و نامعادله را در ریاضی مطالعه کرده‌اند. بنابراین فقط می‌توانند تست‌های مربوط به این مبحث را جواب دهند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید، حواستان باشد که وسوسه نشوید تا یکی دو تست خارج از مبحث را هم بدون تسلط بر مبحث و آمادگی ذهنی جواب دهید. این کار می‌تواند سرپیچی از این تکنیک تست زنی باشد و برایتان نمره منفی بیاورد. پس فقط مبحث موردنظر خود را از میان تست‌ها پیدا کرده و سپس جواب دهید.

با خرید کتاب از بانک کتاب خودتان را برای کنکور سراسری آماده کنید و به بالاترین سرعت تست زنی برسید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : خرید کتابهای کمک درسی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 199 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 17:30

دبیری زیست

این رشته در واقع به عنوان رشته آموزش زیست شناسی و در زیر گروه یک گروه آزمایشی علوم تجربی در دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی درج شده است. در این مطلب به جزئیات مربوط به این رشته و دانشگاه‌هایی که در این رشته پذیرش دانشجو دارند، می‌پردازیم.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، این نکته است که هر رشته‌ و هر شغلی شرایط متفاوتی دارد که ممکن است برای یک نفر بسیار مناسب و برای دیگری بسیار نامناسب باشد. پس برای انتخاب باید شرایط خودتان را در نظر بگیرید و براساس علاقه خودتان تصمیم گیری کنید.

رشته آموزش زیست شناسی در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان برای رشته‌های مختلفی پذیرش دانشجو دارد. اما یکی از رشته‌های پرطرفدار آن رشته آموزش زیست شناسی بوده که عنوان شغلی آن دبیری زیست است. برای اینکه بتوانید در این رشته پذیرفته شوید باید رتبه خوبی در کنکور بیاورید. علاوه بر این لازم است که درس زیست شناسی را با درصد خوبی بزنید.

یکی از محسنات دانشگاه فرهنگیان این است که دانشجویان می‌توانند از طریق آن راحت‌تر وارد فضای کاری و شغلی شوند. این دانشگاه با تربیت معلمان و آموزگاران تلاش می‌کند تا افرادی را وارد حوزه آموزش و پرورش کند که مهارت تدریس را یاد گرفته‌اند و می‌توانند در انتقال علم و دانش یاریگر دانش‌آموزان باشند.

شرایط تحصیل در رشته دبیری زیست

یکی از تفاوت‌های رشته آموزش زیست شناسی با رشته‌ زیست شناسی در این است که دانشجویان در کنار آموزش مفاهیم زیست شناسی به صورت گسترده، با مهارت‌های آموزش و تدریس نیز آشنا می‌شوند. دانشجویان این رشته می‌دانند که قرار است در آینده با عنوان شغلی دبیری زیست به کار مشغول شوند و با دانش آموزان سروکار دارند. بنابراین تلاش می‌کنند که شیوه ارتباط با آنان و همچنین راه‌های تدریس آسان و همه‌ فهم را هم بیاموزند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به عنوان دبیر زیست در مدارس و آموزشگاه‌ها مشغول به کار شده و می‌توانند فضای تدریس را تجربه کنند.

شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین معلمان مورد نیاز خود از بین داوطلبان کنکور سراسری دانشجو می‌پذیرد. این دانشجویان می‌توانند در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به تحصیل مشغول شوند. این دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو شرایط ویژه‌ای دارند. شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آمده و از جمله این شرایط می‌توان به کسب نمره علمی ۶۵۰۰ و بالاتر اشاره کرد. با این حال بعضی از جزئیات این شرایط هر ساله تغییر می‌کنند؛ بنابراین لازم است که دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کنید.

دبیری زیست برای چه کسانی مناسب است؟

رشته آموزش زیست شناسی و شغل دبیری زیست برای چه افرادی مناسب است؟ آیا فکر می‌کنید همه آدم‌ها می‌توانند معلم شوند؟ یکی از مواردی که ممکن است خودتان هم تجربه کرده باشید، نحوه تدریس متفاوت معلم‌هاست. شاید برایتان پیش آمده باشد که با معلمی روبه‌رو شوید که به روش مناسبی تدریس نمی‌کند. به نظرتان می‌آید که چنین معلمی استعداد تدریس کردن را ندارد و نمی‌تواند آنچه که می‌داند را به درستی به شما انتقال دهد. این نکته باید مدنظر داوطلبانی که می‌خواهند رشته دبیری زیست را انتخاب کنند، قرار گیرد.

شما باید در خودتان استعداد معلم شدن را ببینید. چقدر دوست دارید دانسته‌هایتان را به دیگران یاد بدهید و چقدر برای آموزش ذوق و اشتیاق دارید. چقدر برای پیدا کردن بهترین راه تدریس و یادگیری مباحث به دیگران هستید و به دنبال راه‌های تازه و نوآورانه در این زمینه می‌گردید؟ این موارد را در حین انتخاب رشته در نظر بگیرید تا از همین امروز آینده‌ای روشن برای خود بسازید.

کتابهای موردنیاز برای قبولی در رشته آموزش زیست شناسی را از iranbook تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : خرید کتابهای کمک درسی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 100 تاريخ : چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت: 16:27

بهترین کتاب کمک درسی ریاضی نهم

از طرفی هر چه در این پایه جمع می‌کنند را با خودشان به سال بعد برده و در صورتی که دست‌شان خالی باشد، نمی‌توانند به طور همزمان برای کنکور و یا کسب معدل خوب هدف‌گذاری کنند. علاوه بر همه این‌ها بسیاری از دانش‌آموزان پایه نهم تصمیم دارند در آزمون‌های تیزهوشان هم شرکت کنند. به همین دلیل به انواع کتاب‌ کمک درسی نیاز دارند.

یکی از مهم‌ترین دروسی که دانش‌آموزان برای آن کتاب تهیه می‌کنند درس ریاضی نهم است. در این مطلب بهترین کتاب کمک درسی ریاضی نهم را با ذکر ویژگی‌های هر کتاب و اینکه هر کدام برای چه دانش‌آموزانی مناسب است، بررسی می‌کنیم.

کتاب پیشتاز ریاضی نهم خیلی سبز

کتاب پیشتاز ریاضی پایه نهم انتشارات خیلی سبز شامل درسنامه، پرسش تشریحی و سؤالات تستی به همراه پاسخنامه است. این کتاب به دلیل داشتن درسنامه می‌تواند به مرور مباحث ریاضی کمک کند و اگر ایرادی دارید آن را شناسایی کرده و برطرف کنید. سؤالات تشریحی هم برای تمرین بیشتر خوبند و در نهایت تست‌های کتاب که از جمله سؤالات استاندارد و همچنین نمونه سؤالات آزمون‌های تیزهوشان سالهای گذشته هستند نیز به شما در افزایش آمادگی برای چنین آزمون‌هایی کمک می‌کنند. این کتاب برای دانش‌آموزان متوسط و قوی بسیار مناسب است.

کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم انتشارات گاج برای دانش‌آموزان ضعیف، متوسط و قوی مناسب است. این کتاب شامل سه بخش کلی آموزش، امتحان و تست است. از نظر ساختار می‌توان گفت که این کتاب به کتاب پیشتاز شبیه باشد؛ اما اگر درسنامه را مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که بخش آموزش در کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم کامل و جامع است و می‌تواند حتی دانش‌آموز را از کتاب درسی خود بی‌نیاز کند. بخش سؤالات تشریحی و تست نیز برای آمادگی دانش‌آموز در امتحانات پایان نیمسال اول و دوم و شرکت در آزمون‌های مختلف بسیار مفید و مناسب هستند.

کتاب ای‌کیو EQ ریاضی نهم گاج

کتاب ای‌کیو EQ ریاضی پایه نهم انتشارات گاج شامل درسنامه به همراه سؤالات تشریحی و پاسخنامه‌ای کامل و دقیق است. کتاب ای‌کیو EQ ریاضی نهم گاج را می‌توان به دانش‌آموزان ضعیف و متوسط و قوی پیشنهاد کرد. چرا که هر کدام براساس نیازشان می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند. درسنامه‌های کتاب بسیار کاربردی بوده و به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که درک مباحث برای دانش‌آموزان آسانتر شود. علاوه بر این سؤالات کتاب نیز در قالبهای مختلفی طرح شده‌اند.

تنوع سؤالات این کتاب به شما کمک می‌کنند تا با نکات تستی و امتحانی هر مبحث آشنا شوید. مجموعه کتاب‌های ای‌کیو شامل فیلم‌های آموزشی بسیار خوبی هستند که به شکل سی‌دی همراه با کتاب ارائه شده‌اند. کتاب ای‌کیو EQ ریاضی نهم گاج نیز بیش از بیست ساعت فیلم آموزشی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین می‌توانید در کنار مطالعه کتاب، تجربه حضور در کلاس خصوصی ریاضی نهم را هم داشته باشید.

کتاب پرسمان ریاضی نهم گاج

کتاب پرسمان ریاضی پایه نهم انتشارات گاج یک کتاب کار خوب به ویژه برای دانش‌آموزان ضعیف و متوسط است. این کتاب مباحث ریاضی نهم را به خوبی توضیح داده و در کنار آن تعداد زیادی مثال و نمونه سؤال در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است. کتاب‌های پرسمان از محبوبیت زیادی در بین دانش‌آموزان برخورداند و به دلیل داشتن سؤالات امتحانی استاندارد مورد توجه معلمان و دانش‌آموزان قرار گرفته‌اند.

در کتاب پرسمان ریاضی نهم انتشارات گاج حدود ۱۱۰۰ پرسش امتحانی به همراه پاسخنامه تشریحی آن گنجانده شده است. در صورتی که می‌خواهید مباحث ریاضی نهم را دوباره مطالعه کرده و با دقیق زیادی مرور کنید، این کتاب برای شما بسیار مناسب است.

این کتابها و سایر کتابهای پایه نهم را از سایت بانک کتاب با تخفیف بخرید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : خرید کتابهای کمک درسی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت: 16:24

کنکور خارج از کشور چیست؟

 

 

این کنکور برای داوطلبانی که به هر دلیل در خارج از کشور هستند؛ اما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران را دارند، برگزار می‌گردد. در این مطلب قصد داریم شرایط شرکت در این کنکور و همچنین تفاوت‌های کنکور خارج از کشور با کنکور داخل از کشور را بیان کنیم و جزئیات آن را در اختیار شما قرار دهیم. اگر درباره این کنکور سؤال و ابهامی دارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ثبت نام برای کنکور خارج از کشور

کنکور خارج از کشور به صورت همزمان با کنکور سراسری داخل کشور برگزار می‌شود. این کنکور می‌تواند راه ورود دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های سراسری ایران باشد. این کنکور در برخی از کشورهای خارجی برگزار شده و ثبت نام آن نیز از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می‌شود. روال ثبت نام در این کنکور به همان شیوه داوطلبان داخل است و تنها پیش‌شرط هایی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط شرکت در کنکور خارج از کشور

مهم‌ترین شرط برای شرکت در کنکور خارج از کشور این است که داوطلبان اقامت قانونی در ایران را داشته باشند و از اتباع غیرایرانی باشند که قصد تحصیل در دانشگاه‌های ایران را دارند. علاوه بر این لیستی از استان‌هایی که اتباع غیرایرانی امکان تحصیل و زندگی در آن‌ها را دارند، موجود است که باید قبل از ثبت‌نام آن را بررسی کنید. فهرست این استا‌ن‌ها نیز در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار گرفته است.

گروه‌های آزمایشی در کنکور خارج از کشور

کنکور سراسری خارج از کشور دقیقاً مانند کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی، هنر و زبان برگزار می‌شود. داوطلبان می‌توانند براساس شرایط و رشته‌های مورد نظر خود در هر گروه در کنکور خارج از کشور شرکت کنند.

لازم به ذکر است که این کنکور در کشورهای ترکیه، پاکستان، قطر، کویت، لبنان، امارات و آلمان برگزار شده است. با این همه داوطلبان باید قبل از ثبت‌نام، فهرست‌ کشورهایی که در آنها کنکور برگزار می‌شود را مجدداً بررسی کنند. زمان اعلام نتایج این کنکور نیز براساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود، بنابراین اگر در این کنکور شرکت کرده‌اید، بهتر است اخبار این سایت را به طور دقیق پیگیری کنید.

منابع کنکور خارج از کشور

سؤال مهم دیگری که درباره کنکور خارج از کشور مطرح می‌شود، منابع آن و سطح سؤالات و تست‌های این کنکور است. بررسی‌ها و همچنین اعلام کارشناسان نشان می‌دهد که منابع کنکور خارج از کشور مشابه با منابع کنکور سراسری داخلی است. در واقع در این کنکور تلاش می‌شود تا شرایط داوطلبان چه در داخل ایران و چه خارج از آن یکسان باشد و همه براساس معیاری مساوی مورد محک و ارزیابی قرار گیرند. به‌عنوان مثال یک داوطلب از کشور پاکستان می‌تواند در شرایطی یکسان با داوطلب ایرانی در کنکور شرکت کرده و در صورت کسب رتبه مجاز وارد دانشگاه‌های ایران شده و به تحصیل مشغول شود.

شما می‌توانید منابع مورد نیاز خود برای شرکت در کنکور سراسری را از وب سایت بانک کتاب ایران تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت: 16:19

چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم؟

شرایط تحصیلی در مدارس نمونه دولتی از کیفیت بالایی برخوردار است و دانش‌آموزان به ازای پرداخت شهریه‌ای که به اندازه شهریه مدارس غیرانتفاعی بالا نیست، می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. بنابراین خیلی از دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند در رقابت با سایرین در این آزمون شرکت کنند. اما سؤال اصلی اغلب آن‌ها این است که چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم که قبول شویم؟ در این مطلب تلاش می‌کنیم به این سؤال پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا با تلاش و برنامه ریزی به هدفتان برسید.

به ضرایب دروس مختلف توجه کنید

اگر به منابع آزمون نمونه دولتی توجه کنید، متوجه می‌شوید که همه دروس از ضریب یکسانی برخوردار نیستند و تعداد سؤالات نیز برای تمام درس‌ها یکسان نیست. درس ریاضی با ۲۵ سؤال ضریب ۳، درس علوم با ۲۵ سؤال ضریب ۲ و درس فارسی با ۱۵ سؤال ضریب ۲، پیا‌م‌های آسمان و مطالعات اجتماعی نیز هر کدام ۱۰ سؤال داشته و ضریب‌شان هم ۲ است. این ضرایب نشان می‌دهد که باید روی درس ریاضی و علوم وقت بیشتری بگذارید. مطالعه بیشتر این دروس می‌تواند بر روی نمره نهایی شما تأثیر بسیاری داشته باشد.

برای نمونه دولتی چند ساعت درس بخوانیم؟

یکی از سؤالات متداول دانش‌آموزان این است که برای آزمون نمونه دولتی چند ساعت درس بخوانند؟ نکته مهم این است که مشخص کنید وضعیت شما چگونه است؟ وضعیت‌تان به طور میانگین ضعیف، متوسط یا قوی است؟ بعد از مشخص شدن وضعیت‌تان باید برای ادامه مسیر برنامه ریزی کنید. مثلاً اگر وضعیت‌تان ضعیف است باید در ابتدا اشکالات و ایراد‌هایتان را پیدا کرده و برطرف کنید.

پس از آن لازم است که برای مطالعه اختصاصی برای آزمون نمونه دولتی برنامه بریزید، شیوه‌های تست زنی را یاد بگیرید و سرعت‌تان را در تست زنی افزایش دهید. پس شما به زمان بیشتری نیاز دارید. این ارزیابی به شما کمک می‌کند تا تصویر دقیق‌تری از خودتان داشته باشید و با دقت بیشتری برای خود هدف گذاری کنید.

مدیریت زمان را یاد بگیرید

تعداد کل سؤالات آزمون نمونه دولتی ۱۰۰ سؤال است و شما برای پاسخ دادن به این تعداد سؤال ۱۲۰ دقیقه زمان دارید. بنابراین وقت‌ شما برای پاسخ دادن به هر سؤال چندان زیاد نیست. به خصوص اگر قرار باشد که تمام تست‌های ریاضی را جواب دهید. پس باید به تدریج مهارت مدیریت زمان را یاد بگیرید و بتوانید تست‌های ریاضی و سؤال‌های حل کردنی را هم در زمان کوتاهی جواب دهید.

مدیریت زمان موضوع مهمی در هر آزمون زمان‌داری است. چنانچه در آزمون‌های مشابه شرکت کرده باشید، متوجه می‌شوید که گاهی پاسخ را می‌دانید اما برای جواب دادن زمانی در اختیار ندارید. با مدیریت زمان می‌توانید بدون استرس و نگرانی و در زمان مشخص شده به تست‌ها جواب دهید.

بر استرس خود غلبه کنید

آزمون نمونه دولتی برای دانش‌آموزان از جهاتی به آزمون کنکور شبیه است. به همین دلیل دانش‌آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، دچار استرس می‌شوند. غلبه بر استرس نیازمند داشتن مهارت خاصی است. شما باید بتوانید با مطالعه منظم و مدیریت افکارتان و جلوگیری از فکرهای منفی و بیهوده بر استرستان غلبه کنید. اگر راه مدیریت بر استرس را یاد بگیرید، سر جلسه آزمون هم می‌توانید با فکری آسوده و به دور از هر گونه اضطراب به سؤالات جواب دهید و اجازه ندهید که استرس بر شیوه پاسخگویی شما به سؤالات آزمون نمونه دولتی تاثیری منفی بگذارد.

راهکارهایی که در این مطلب به آن اشاره کردیم به شما کمک می‌کنند که برای آزمون نمونه دولتی با کیفیت بیشتری مطالعه کنید و تصور دقیق‌تری از مسیر پیش‌روی خود داشته باشید.

منابع آزمون نمونه دولتی را می‌توانید از سایت بانک کتاب ایران تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 21:13

رشته پرستاری

در انتخاب رشته پرستاری، علاقه شخصی نقش بسیار مهمی دارد. چون این رشته، رشته‌ای چالش‌برانگیز است و سختی‌های خاص خودش را دارد. در این مطلب قصد داریم این رشته را با جزئیات آن معرفی کنیم. اگر داوطلب کنکور تجربی هستید و به انتخاب این رشته فکر می‌کنید و مایلید با آینده شغلی آن آشنا شوید، این مطلب را دنبال کنید.

زیر گروه پرستاری در گروه علوم تجربی

زیر گروه رشته پرستاری در واقع زیر گروه ۱ گروه آزمایشی علوم تجربی است. طول دوران تحصیل در این رشته ۴ سال بوده و پس از آن دانشجویان در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می‌شوند. رتبه لازم برای قبولی در رشته پرستاری نیز به منطقه و دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد. از طرفی این رشته در دانشگاه‌های پردیس خودگردان هم پذیرش دارد و افرادی که می‌خواهند حتماً در آن پذیرفته شوند، می‌توانند این دانشگاه‌ها را هم در نظر بگیرند.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری

شما برای تحصیل در رشته پرستاری باید واحدهای عملی زیادی را بگذرانید. دانشجویان این رشته باید بخشی از دروس خود را به صورت عملی و در فضای بیمارستان بگذارنند. این نکته مهمی است که هر داوطلبی پیش از انتخاب رشته باید به آن توجه کند. از سوی دیگر این رشته جز رشته‌هایی است که دانشجویان آن پس از فارغ التحصیلی باید دوره‌ دو ساله طرح را نیز بگذارنند.

سختی‌های شغل پرستاری

داوطلبان باید بتوانند تصویر دقیقی از شغل پرستاری و آینده آن داشته باشند. اگر تنها به پرستاری علاقه دارید؛ اما نمی‌دانید در آینده قرار است در چه شرایطی و به چه شکلی کار کنید، یعنی تصورتان نادرست و ناقص است. پرستاران فقط در بیمارستان کار نمی‌کنند. آن‌ها در مراکز درمانی، درمانگاه‌ها، مراکز نگه‌داری از بیماران، کودکان استثنایی و... نیز مشغول به کار می‌شوند.

در بیمارستان پرستارها شیفت‌های مختلفی دارند. ممکن است در طول یک ماه ناچار شوند شیفت شب را بپذیرند و یا در روزهای تعطیل، عید نوروز، مناسبت‌های خاص نیز مجبور شوند شیفت بگیرند و کار کنند. در واقع پرستاران مثل سایر کارمندان و شاغلان تعطیلات ندارند.

علاوه بر این شرایط، پرستاران با بیماران مختلفی سروکار دارند. حتی ارتباط آنها با بیماران بیشتر از ارتباط پزشک با بیمار است. پرستاران به وضع بیماران رسیدگی می‌کنند و گاهی بیماران شرایط نامساعد و نامناسبی دارند. برای بسیاری از افراد علاقه مند به رشته پرستاری حضور در بیمارستان و رسیدگی به بیماران لذت‌بخش است. چرا که پرستاران در بهبود وضع بیمار و کمک به درمان آن‌ها نقشی مؤثر دارند. بنابراین می‌توان گفت که پرستاران با وجود دشواری‌های شغلی‌شان از انسانیت و شرافت بالایی برخورداند.

ادامه تحصیل در رشته پرستاری

شما همچنین می‌توانید برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری چند گرایش مختلف را انتخاب کنید. گرایش‌های مقطع ارشد شامل داخلی جراحی، اطفال، مدیریت، بهداشت، روان پرستاری، پرستاری ویژه، اپیدمیولوژی، آناتومی، فیزیولوژی و بافت شناسی است. بسیاری از پرستاران برای ارتقا شغلی و داشتن درآمد بالاتر بعد از فارغ التحصیلی تصمیم می‌گیرند تا در کنکور کارشناسی ارشد نیز شرکت کنند.

رشته پرستاری برای چه کسانی مناسب است؟

انتخاب رشته پرستاری در کنار علاقه شخصی نیازمند داشتن شخصیت و روحیه‌ای متناسب با شرایط کاری این رشته است. شما باید بتوانید محیط بیمارستان، حضور مدام در کنار بیماران و خانواده‌های آنان را بپذیرید. باید از نظر جسمی نیز توانایی شیفت‌های شب را داشته باشید و بتوانید با انرژی کافی به وظایف‌تان رسیدگی کنید. از طرفی شما باید بپذیرید که گاهی در روزهای تعطیل در کنار خانواده‌تان نباشید و با عشق و علاقه‌ای که از یک پرستار انتظار می‌رود، به کارتان مشغول شوید. این نکته بر کسی پوشیده نیست که همه ما گاهی از کار و شرایط کاری‌مان خسته می‌شویم؛ اما در نهایت باید از کلیت شغل‌مان راضی باشیم تا بتوانیم به وظایف‌مان ادامه دهیم.

منابع خود برای قبولی در رشته پرستاری را از وبسایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 21:11

رشته داروسازی

رشته داروسازی از نظر شرایط تحصیل و پس از آن شغل و درآمد شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با رشته پزشکی و دندانپزشکی دارد. بهتر است داوطلبان کنکور تجربی پیش از انتخاب رشته به تمام جوانب این شغل توجه کنند و سپس دست به انتخاب رشته بزنند. در این مطلب قصد داریم جزئیات این رشته را با شما در میان بگذاریم. اگر رشته داروسازی جز اهداف و آرزوهای شماست، خواندن این مطلب را به شما هم پیشنهاد می‌کنیم.

دوران تحصیل در رشته داروسازی

همان‌طور که می‌دانید زیر گروه رشته داروسازی در  واقع زیر گروه دو از گروه آزمایشی علوم تجربی است. دوران تحصیل در این رشته شش است. دانشجویان رشته داروسازی پس از فارغ التحصیلی باید دوران دو ساله طرح را نیز بگذرانند. دروس و مباحثی که دانشجویان این رشته با آن سروکار دارند پر از اصطلاحات تخصصی و علمی است که نیازمند داشتن حافظه‌ای قوی و همچنین دانش کافی در زبان انگلیسی است.

آینده شغلی برای رشته داروسازی

اشغال در رشته داروسازی مختلف و در بخش‌های متفاوت است. فارغ التحصیلان رشته داروسازی پس از گذراندن دوره طرح خود می‌توانند در داروخانه‌ها و یا در کارخانه‌های تولیدی و تخقیقاتی مشغول به کار شوند. این افراد به دلیل داشتن اطلاعات تخصصی حوزه داروسازی از نظر درآمد نیز وضعیت خوبی خواهند داشت.

دروس مهم رشته داروسازی

اگر دانش‌آموز رشته تجربی هستید و هدفتان قبولی در رشته داروسازی است، باید دروس ریاضی، شیمی و زیست شناسی را تا حد امکان بخوانید. این دروس بالاترین ضریب‌ها را در کنکور دارند و کسی که بتواند درصد بالایی در این درس‌ها بیاورد، امکان پذیرفته شدن در رشته داروسازی را خواهد داشت. درس شیمی به خصوص به دلیل داشتن ارتباط با حوزه داروسازی اهمیت بیشتری دارد.

رشته داروسازی برای چه کسانی مناسب است؟

رشته داروسازی برای افرادی مناسب است که به شیمی، ساختارهای شیمیایی مواد و ترکیب و ساخت داروها علاقه دارند. این افراد باید در درس شیمی قوی باشند. علاوه بر اینها رشته داروسازی برای کسانی که مایل نیستند به اندازه پزشکان و پرستاران و دندانپزشکان با بیماران سروکار داشته باشند نیز رشته مناسبی است. به ویژه اینکه بعضی از داروسازان به طور کلی می‌توانند از فضای داروخانه هم دور باشند و در کارخانه‌ها و موسسات مربوط به تحقیق و تولید دارو مشغول به کار شوند.

داروسازی یا دندانپزشکی؟

معمولاً افرادی که رتبه تک رقمی می‌آورند اول از همه به رشته پزشکی فکر می‌کنند. اما اگر داوطلبی بخواهد رشته‌ای غیر از پزشکی را انتخاب کند، ممکن است بین داروسازی و دندانپزشکی دچار تردید شود. نکته مهم این است که این دو رشته از نظر دوران تحصیل شرایط مشابه هم دارند. مثلاً طول دوران تحصیل در داروسازی و دندانپزشکی حدود شش سال است و هر دو نیازمند گذراندن دوره طرح هستند. 

با این حال از نظر فضای شغلی بسیار با هم متفاوتند. شاید بهتر باشد به شخصیت و علاقه و جزئیات شغلی هر کدام بیشتر توجه کنید تا بتوانید انتخاب دقیق‌تر و مناسب‌تری داشته باشید. آیا به دنیای داروها و ساختار آنان و پژوهش در این زمینه علاقه دارید یا مایلید وارد حوزه دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان شوید؟ دقت کنید که در هر دو مورد شما باید فردی دقیق و سختکوش باشید چون هم دندانپزشکی و هم داروسازی حساسیت‌های خاص خود را دارند و دروس آنها نیز تخصصی و دشوار است.

ادامه تحصیل در رشته داروسازی

فارغ التحصیلان رشته داروسازی در واقع مدرک پزشکی عمومی دارند. فارغ التحصیلان میتوانند برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی وارد مقطع تخصصص شوند. گرایش‌های این مقطع شامل شیمی دارویی، داروسازی بالینی، داروشناسی، فارماسیوتیکس، سم شناسی، کنترل دارو، بیوتکنولوژی دارویی، نانو فناوری دارویی، اقتصاد و مدیریت دارو، فارماکوگنوزی و داروسازی هسته‌ای یا رادیو فارماسی است.

بهترین منابع برای قبولی در رشته داروسازی را از بانک کتاب ایران با تخفیف بخرید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 21:08

استرس کنکور

آیا شما هم با استرس کنکور درگیرید و آن را تجربه کرده‌اید؟ تا به حال از چه روش‌هایی برای مدیریت این استرس استفاده کرده‌اید و این روش‌ها تا چه اندازه نتیجه بخش بوده‌اند؟ در این مطلب به استرس کنکور، راهکارهای مدیریت آن و عوارض استرس بر کنکور می‌پردازیم. اغلب با این موضوع درگیر هستید و یا فکر کردن به کنکور استرستان را تا چند برابر افزایش می‌دهد، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

استرس کنکور چیست؟

در یک تعریف کلی استرس را پاسخ بدن به شرایط و وضعیت محیطی فرد می‌دانند. یعنی شما می‌دانید که یک آزمون دشوار در راه است و حتی فکر کردن به آن به شما استرس می‌دهد. استرس باعث ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود. این هورمون‌ها نیز باعث افزایش تپش قلب و افزایش سطح هوشیاری در فرد می‌شوند. اما نکته مهم این است که نمی‌توان هر نوع استرسی را استرس تخریب کننده دانست.

استرس کنکور لحظه‌ای شاید حتی برایتان خوب باشد چون به یادتان می‌آورد که دوباره به سوی کتاب‌هایتان بروید و طبق برنامه کنکور مطالعه کنید. اما استرسی که به شکل طولانی مدت با عوارضی مثل بیخوابی، کمبود انرژی، تغییر فشار خون و در مواردی افسردگی همراه باشد، نیاز به مراجعه به روانپزشک و مشاور دارد.

چطور بر استرس کنکور غلبه کنیم؟

برای اینکه بتوانید مطالعه‌ای با کیفیت داشته باشید و به صورت منظم طبق برنامه تان جلو بروید، باید استرس کنکور را از خود دور کنید. ضمن اینکه باید بدانید برای برخی از داوطلبان کنکور بخشی از این استرس ناشی از عقب ماندن از برنامه، شروع دیر هنگام برای مطالعه و تلنبار شدن دروس است. پس در مرحله اول باید این موارد را رفع کرده و همزمان با برنامه پیش بروید. پس از آن می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

مطالعه به روش صحیح

بسیاری از داوطلبان گمان می‌کنند همین که روزی دوازده تا شانزده ساعت مطالعه کنند، کافی است و باعث موفقیت آنان در کنکور می‌شود. این در حالی است که روش مطالعه شما باید صحیح و اصولی باشد. مثلاً شما نمی‌توانید درس زیست شناسی را به همان روش درس فیزیک بخوانید. باید برای هر کدام روش صحیحی برای مطالعه داشته باشید و بتوانید مباحث مفهومی را به خوبی یاد بگیرید و درک کنید.

تنظیم ساعات خواب

یادتان باشد که برای مطالعه‌ای دقیق و باکیفیت به خوابی باکیفیت هم نیاز دارید. اگر خوابتان دچار مشکل باشد، مطالب در ذهنتان نمی‌مانند، سطح انرژی‌تان کاهش پیدا می‌کند و نمی‌توانید مطابق با برنامه‌تان جلو بروید. پس همیشه حواستان به ساعات خوابتان باشد. حتماً می‌دانید که بدنتان به طور معمول به چند ساعت خواب نیاز دارد و براساس همان ساعت خواب‌تان را تنظیم کنید.

تست زنی زمان‌دار و بدون زمان

تست زنی برای هر داوطلبی واجب است. شما باید در طول دوران مطالعه برای کنکور همواره تست بزنید. اما باید در ابتدای تست زنی چندان به خودتان سخت نگیرید و بدون زمان تست بزنید. در صورتی که بخواهید از همان ابتدا برای جلسه آزمون اصلی کنکور آماده باشید، استرستان زیاد می‌شود. برای اینکه استرستان را کنترل کنید باید به تدریج برای تست زنی خود زمان بگیرید تا کم‌کم به تسلط کافی برسید.

به سلامت‌تان اهمیت دهید

ورزش و تغذیه در کنار خواب می‌توانند از شما فردی سالم بسازند که در حال افزایش آمادگی برای کنکور است. هر روز تمرین‌های ساده‌ای انجام دهید تا سطح انرژیتان افزایش پیدا کند و در کنار آن غذا و میوه‌های سالم مصرف کنید. باید بدانید که سلامتی شما از موفقیتتان در کنکور هم مهم‌تر است و نباید به خاطر رسیدن به هدفتان سلامتی‌ خود را به خطر بیندازید.

برای غلبه بر استرس کنکور و برنامه‌ریزی منظم می‌توانید انواع دفترهای برنامه‌ریزی را از سایت بانک کتاب ایران تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : خرید کتابهای کمک درسی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت: 20:43

رشته کامپیوتر در دانشگاه

بازار کار این رشته و جذابیت روز افزون آن به دلیل پیشرفت در حوزه فناوری باعث شده تا دانش‌آموزان به رشته کامپیوتر در دانشگاه علاقه زیادی نشان دهند. این رشته دارای گرایش‌های مختلفی است. بعضی از داوطلبان بدون اطلاع از جزئیات هر گرایش دست به انتخاب رشته می‌زنند و پس از آن پشیمان می‌شوند که چرا به اندازه کافی درباره هر گرایش اطلاعات کسب نکرده‌اند.

ضمن اینکه گرایش‌های این رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است. به این معنا که دانشجویان در مقطع ارشد باز هم می‌توانند به زیرشاخه‌ای جزئی‌تر از گرایش اصلی خود بروند و به صورت گسترده‌تری بر مباحث آن گرایش خاص تمرکز کنند. در این مطلب به رشته کامپیوتر در دانشگاه و اطلاعات مرتبط با آن می‌پردازیم.

مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار

یکی از جذاب‌ترین گرایش‌های رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار است. این رشته می‌تواند برای افرادی که خوره کامپیوتر هستند و به نوشتن و توسعه نرم‌افزارهای مختلف علاقه دارند، بسیار مناسب باشد. دانشجویان در رشته مهندسی نرم‌افزار یاد می‌گیرند چطور پروژه‌های تولید سیستم‌های نرم‌افزاری را مدیریت کرده و پروتکل‌های مختلف شبکه‌های کامپیوتری را پیاده‌سازی کنند.

علاوه بر این طراحی و کدنویسی سیستم عامل‌های مختلف را نیز می‌آموزند. با توجه به اینکه زبان‌های نرم‌افزاری مختلف وجود دارد، دانشجویان در مقطع کارشناسی آماده می‌شوند که علاوه بر آموختن مقدمات برنامه‌نویسی، بر یکی از این زبان‌ها نیز مسلط شوند.

مهندسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار

مهندسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار با هدف تولید روش و ابزارهای مناسب طراحی مدارهای دیجیتالی راه اندازی شده است. دانشجویان در این گرایش دانشجویان به مطالعه قطعات سخت‌افزاری پرداخته و یا آن‌ها را به شکلی متفاوت و کاربردی‌تر طراحی می‌کنند. سیستم‌های رایانه‌ای، چیپ‌ها و مدارها از جمله سخت افزارهایی است که دانشجویان در این گرایش با آنها زیاد سر و کار دارند.  

مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات

مهندسی کامپیوتر گرایش آی‌تی یا فناوری اطلاعات نسبت به دو گرایش دیگر کمتر مورد توجه قرار گرفته و حتی اطلاعات عمومی نیز درباره آن کمتر است. گرایش آی‌تی در واقع با علم کامپیوتر متفاوت است و تلاش می‌کند تا افراد روش‌های به روز رسانی و انتقال داده و اطلاعات را با استفاده از تکنولوژی‌های روز و متناسب ارائه دهند. در کنار این‌ها مهندس فناوری اطلاعات یا آی‌تی می‌تواند براساس نیازهای یک سازمان، راه‌ها و ابزارهای مناسب را به آنها پیشنهاد دهد.

چه کسانی مهندسی کامپیوتر را انتخاب کنند؟

رشته مهندسی کامپیوتر برای کسانی مناسب است که هم درس ریاضی‌شان قوی بوده و هم به برنامه‌نویسی علاقه دارند. برای این رشته باید قدرت تحلیل و حل مسئله‌تان هم بالا باشد. با این حال یادگیری آن در طی دوران تحصیل نیز امکان‌پذیر است. اگر فکر می‌کنید جزئیات هر کدام از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر برایتان جذاب است، می‌توانید آن را انتخاب کنید.

دانشگاه‌هایی که در رشته مهندسی کامپیوتر پذیرش دارند

از بین دانشگاه‌هایی که می‌توان با کنکور سراسری در آن‌ها پذیرش گرفت می‌توان به دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس و خواجه نصیر در تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان، شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد. معمولاً در بین متقاضیان رقابت بر سر پذیرفته شدن در دانشگاه صنعتی شریف بسیار بیشتر است.

با این حال برای پذیرفته شدن در سایر دانشگاه‌های دولتی نام برده نیز به رتبه خوبی نیاز است. در یکی دو سال گذشته رقابت بر سر رشته کامپیوتر بیشتر هم شده و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای رشته‌های مهندسی دیگر در مهندسی کامپیوتر تحصیل کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل برای توجه به رشته مهندسی کامپیوتر این است که زبانی جهانی دارد و مدام در حال رشد و پیشرفت بوده و جذابیت‌های بیشتری پیدا می‌کند.

منابع خود برای کسب رتبه عالی در کنکور سراسری رشته ریاضی را از سایت ایران بوک بخرید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : خرید کتابهای کمک درسی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت: 20:41

مشاغل رشته تجربی

اگر در انتخاب رشته دانشگاهی تردید دارید و از طرفی با مشاغل رشته تجربی آشنا نیستید، بهتر است حتماً درباره رشته‌های مختلف تحقیق کنید، از افرادی که در رشته‌های زیر گروه تجربی تحصیل می‌کنند، مشورت بگیرید. علاوه بر این لازم است به زیر گروه‌های علوم تجربی هم توجه کنید. هر زیر گروه برای دروس مختلف ضریب خاصی دارد و لیست رشته‌های آن متفاوت است. در این مطلب قصد داریم تعدادی از مشاغل این رشته را بررسی کنیم و با آینده شغلی و شرح وظایف آن آشنا شویم.

مشاغل گروه علوم پزشکی

گروه علوم پزشکی شامل چند رشته مختلف است که شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می‌شود. این رشته‌ها پرطرفداترین رشته‌های زیر گروه علوم تجربی هستند. این رشته‌ها در زیر گروه یک قرار دارند و داوطلبانی می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند که بهترین رتبه‌ها را کسب کرده باشند. دانش‌آموزانی که در این رشته‌ها پذیرفته شوند چند سال تعهد به خدمت دارند که باید آن را نیز به انجام برسانند.

مشاغل گروه پیراپزشکی

در جایگاه دوم بعد از علوم پزشکی، رشته‌های گروه پیراپزشکی قرار می‌گیرند. رشته‌های این گروه شامل پرستاری، مامایی، اتاق عمل، تکنسین هوشبری، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، علوم آزمایشگاهی، گفتار درمانی و... است. البته درآمد و بازار کار رشته‌های این گروه با هم بسیار متفاوت هستند. علاوه بر این در رشته‌هایی مثل فیزیوتراپی و بینایی سنجی این امکان برای افراد وجود دارد که مطبی شخصی داشته باشند و به طور مستقل نیز کار کنند.

مشاغل گروه علوم پایه

تنوع رشته‌های دانشگاهی در زیر گروه علوم تجربی آنقدر زیاد است که هر کدام از گروه‌های آن شامل تعداد رشته دانشگاهی می‌شود. این رشته‌های دانشگاهی نیز شامل مشاغلی می‌شوند که افراد می‌توانند در آینده به آن‌ها بپردازند. گروه علوم پایه نیز شامل رشته‌های مختلفی می‌شود. از جمله این رشته‌ها می‌توان به زیست‌شناسی سلولی مولکولی، شیمی، بهداشت حرفه‌ای، زیست شناسی گیاهی، و... اشاره کرد.

این رشته‌ها نسبت به دو گروه دیگر بازار کارشان کاملاً مطمئن و مشخص نیست. به عنوان مثال خیلی از فارغ التحصیلان گروه علوم پایه می‌توانند در آزمایشگاه کار کنند، بعضی از آن‌ها تصمیم می‌گیرند که تحصیل را تا مقاطع بالاتر ادامه داده تا بتوانند به عنوان استاد در دانشگاه تدریس کنند. این شرایط از جمله مواردی است که داوطلبان در حین انتخاب رشته باید در نظر بگیرند و براساس آن رشته دلخواه خود را انتخاب کنند.

مشاغل دبیری

تعدادی از رشته‌های گروه علوم تجربی شامل دبیری می‌شود. به عنوان مثال رشته دبیری زیست در زیر گروه یک و دبیری شیمی در زیر گروه دو قرار دارد. علاوه بر این آموزش ابتدایی و آموزش کودکان استثنایی هم جز رشته‌های زیر گروه علوم تجربی هستند. بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند در رشته‌ای به تحصیل بپردازند که از نظر شغلی شرایطی کاملاً با ثبات و مشخص داشته باشد. دبیری زیست شناسی از جمله این مشاغل است. شرایط پذیریش در این رشته و اشتغال به کار در آن نیز برخلاف تصور کلی،‌ چندان ساده و آسان نیست.

بهترین مشاغل رشته تجربی

احتمالاً خیلی از شما بهترین مشاغل رشته تجربی را پزشک، دندانپزشک و داروساز می‌دانید. ناگفته پیداست که شرایط شغلی و درآمد این سه شغل قابل قبول و خوب است. با این حال باید شرایط تحصیل آن را هم در نظر بگیرید. دانشجوی پزشکی خیلی بیشتر از دانشجویان گروه علوم پایه درس می‌خواند، سالهای طولانی تحصیل و دوره طرح، حضور مداوم در بیمارستان و شرایط سخت مواجهه با انواع بیماران از جمله مواردی است که خیلی‌ها به راحتی با آن کنار نمی‌آیند. شما باید با در نظر گرفتن تمام این موارد با انتخاب رشته‌، آرامش و رفاه خود در آینده را تضمین کنید و برایش تصمیم بگیرید.

شما می‌توانید منابع مورد نیاز خود برای شرکت در کنکور سراسری را از سایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 252 تاريخ : يکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت: 20:38

مشاغل رشته ریاضی

تنها رشته‌های مهندسی و آن‌ هم یکی دو گرایش مثل برق و مکانیک مورد توجه داوطلبان قرار می‌گیرند، در حالی که رشته‌های دیگری هم در این زیر گروه آزمایشی وجود دارد که از نظر آینده شغلی و درآمد در جایگاه قابل قبولی قرار دارند. بهتر است اولین باری که نام یک رشته دانشگاهی را می‌بینید در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نباشد و قبل از آن انتخاب رشته تا حد امکان درباره رشته‌های مختلف تحقیق انجام داده باشید.

آشنایی با این مشاغل و بررسی بیشتر درباره هر کدام از آن‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند که انتخاب بهتری داشته باشند و بدون همراه شدن با موجی که آن‌ها را وادار می‌کند فقط به یکی دو رشته مهندسی فکر کنند، تصمیم معقولانه‌ای بگیرند. در این مطلب شما را با تعدادی از مشاغل رشته ریاضی آشنا می‌کنیم.

مهندسی متالوژی

دانشجویان در رشته مهندسی متالوژی یا مهندسی مواد به بررسی و شناخت مواد و ساختار شیمیایی آن‌ها می‌پردازند. دانشی که دانشجویان رشته مهندسی مواد یا متالوژی کسب می‌کنند به آن‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از تکنولوژی جدید به تحقیق درباره مواد مختلف بپردازند. برای پذیرفته شدن در این رشته باید در دروس ریاضی و شیمی بیش از سایر دروس قوی باشید.

مهندسی راه آهن

رشته مهندسی راه آهن شامل چند گرایش است: مهندسی خط و سازه‌های ریلی، مهندسی ماشین‌های ریلی و مهندسی حمل و نقل ریلی. در هر کدام از گرایش‌ها دانشجویان با هدف توسعه و برنامه ریزی در صنایع ریلی کشور آموزش می‌بینند. برنامه ریزی و تدوین راهکار برای بهره‌برداری خطوط راه‌آهن و خطوط مترو از جمله مواردی است که دانشجویان برای آن تعلیم می‌بینند.

مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر در سال‌های اخیر به رشته‌ای محبوب تبدیل شده و رقابت بر سر آن به شدت افزایش پیدا کرده است. داوطلبان زیادی برای پذیرش در این رشته تلاش می‌کنند و حتی آن را به رشته‌هایی مثل مهندسی برق و مکانیک نیز ترجیح می‌دهند. مهندسی کامپیوتر دارای چند گرایش مختلف است که داوطلبان در حین انتخاب رشته می‌توانند هر کدام را انتخاب کنند. مهندسی نرم‌افزار و سخت‌افزار دو گرایش اصلی این رشته هستند.

مهندسی شهرسازی

رشته مهندسی شهرسازی از رشته‌هایی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در این رشته به مواردی همچون برنامه‌ریزی شهری، حمل و نقل، شبکه‌های زیرساختی و طراحی شهری توجه می‌شود و دانشجویان برای طراحی و تدوین این استراتژی‌ها آموزش می‌بینند. این رشته برای بسیاری از داوطلبان از رشته معماری جذابیت بیشتری دارد چون تمرکز آن بر شهر و برنامه‌ریزی‌های شهری است.

مدیریت و گرایش‌های مختلف آن

رشته مدیریت شامل چند گرایش مختلف است. داوطلبان رشته ریاضی می‌توانند در صورتی که تمایلی به انتخاب رشته‌های مهندسی ندارند، وارد رشته مدیریت شوند. رشته مدیریت بازرگانی از جمله گرایش‌هایی است که هم مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد و هم از نظر آینده شغلی وضعیت خوبی دارد. بسیاری از داوطلبان برای پذیرش در رشته مدیریت بازرگانی تلاش می‌کنند تا رتبه موردنظر را کسب کنند.

بهترین مشاغل رشته ریاضی چیست؟

شاید بپرسید که بهترین مشاغل رشته ریاضی کدامند؟ پاسخ این است که بهترین شغل همانی است که به شما احساس مفید بودن بدهد. شغلی که هر روز در حین انجام وظایفش به خودتان بگویید انتخاب درستی داشته‌اید. اگر صرفاً به دلیل درآمد بالا یک رشته دانشگاهی را انتخاب کنید، در آینده با مشکل مواجه می‌شوید چون متوجه می‌شوید که درآمد بالای یک شغل نمی‌تواند با احساس رضایت شغلی مساوی باشد.

ممکن است درآمد بالایی داشته باشید اما هر روز از انجام دادن کارتان خسته شوید. پس با در نظر گرفتن همه جوانب، بررسی دقیق رشته‌های موردنظرتان و سنجیدن میزان توانایی و مهارت‌های فردی و اجتماعی‌تان دست به انتخاب بزنید.

برای خرید منابع کنکور سراسری رشته ریاضی به وبسایت ایران بوک سر بزنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : کتابهای کمک آموزشی, نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 103 تاريخ : شنبه 14 خرداد 1401 ساعت: 17:35